Cerca

lunes, 17 de diciembre de 2012

L'estudi del relleu a través d'experiments al laboratori

Les ciències relacionades amb l'estudi del medi requereixen, en bona part, del coneixement in situ del lloc i del fenòmen que en volem estudiar. No obstant, moltes de vegades, per a contrarestar i simplificar l'escala de treball, el laboratori pot ser una perfecte plataforma per a intentar simular, tan bé com sigui possible, els esdeveniments que es donen en situacions naturals i així, experimentar amb distints escenaris per a donar amb els resultats que un està cercant.

Moltes en són les disciplines que, per a complementar el treball de camp com a font d'informació i investigació, utilitzen tècniques de laboratori per abastir de més consistència les seves investigacions. Dins dels molts exemples que es poden trobar, avui comparteixo un vídeo representatiu de com es poden intentar simular, a la perfecció, moviments geològics estructurals i alhora, ajudar a incrementar el funcionament de la geología estructural, per exemple, de les nostres serralades. Esper us agradi!


Miquel Mir Gual

2 comentarios:

  1. Los modelos analógicos de laboratorio (y digitales) son siempre muy útiles a la hora de enseñar los conceptos básicos, sobretodo si son bien complementados por una buena dosis de campo y de ejemplos reales... ¡incluso a veces para modelizar situaciones que creíamos explicadas!
    Pero es una pena que hoy día estas cosas se consideren demasiado didácticas para la universidad y demasiado poco reales para los institutos :(

    ResponderEliminar
  2. Primero de todo gracias por el comentario!! Y sí, la verdad que estos modelos son útiles y sobretodo, pueden simplificar mucho, siempre de manera empírica los estudios de campo. No obstante hay bastante gente a lo largo del mundo que trabaja con estos modelos en sus respectiva universidades. Nosotros, en el grupo de investigación en el que trabajo, es una de las líneas que estamos abriendo, y de momento los resultados preliminares tienen buena pinta.

    Insisto, gracias por el comentario!

    ResponderEliminar